رسانه‌های غربی و صهیونیستی راهپیمایی بزرگ ۲۲ بهمن را چگونه پوشش دادند؟
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 428
:: کل نظرات : 12

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :
نویسنده : hadi mahmoodnejad
پنج شنبه 23 بهمن 1393

رسانه‌های غربی و صهیونیستی راهپیمایی بزرگ ۲۲ بهمن را چگونه پوشش دادند؟

راهپیمایی باشکوه ملت ایران در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بازتاب گسترده ای در رسانه های دنیا داشت.

رسانه های غربی

 یک روزنامه آمریکایی در پوشش راهپیمایی مردم ایران در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نوشت که مردم شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر می‌دادند.

 
روزنامه آمریکایی "نیویورک تایمز" در گزارشی به پوشش راهپیمایی مردم ایران در سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران پرداخت.

این روزنامه نوشت این راهپیمایی در حالی برگزار می‌شود که ایران در حال مذاکره با قدرت‌های جهان درباره برنامه هسته‌ای خود است.

نیویورک‌تایمز نوشت: مردم در تهران و دیگر شهرهای ایران شعارهای "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" سر می‌دادند.


بازتاب سریع تصویر «الحوثی» در راهپیمایی‌ 22 بهمن تهران در رسانه‌های یمن

برخی رسانه‌های یمنی، نصب تصاویری از رهبر جنبش انصارالله یمن در خیابان‌های تهران در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران را بازتاب دادند.

پس از آنکه در مسیرهای راهپیمایی یوم الله 22 بمن (امروز چهاشنبه) تصاویری از «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن، نصب شد، این اتفاق، بسرعت در رسانه‌های یمنی بازتاب یافت.

طبق گزارش فارس، وبگاه خبری «یمن 24» در خبری با انتشار تصویری از یک بنر بزرگ از تصویر عبدالملک الحوثی، نوشت: فعالان در فضای مجازی در شبکه اجتماعی فیس‌بوک تصاویری از خیابان‌های تهران، پایتخت ایران منتشر کردند که نشان می‌دهد، مقامات ایران به عبدالملک الحوثی به دلیل انقلابش در یمن تبریک گفتند.

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000406/nf00406806-1.jpg
تصویری از خبر سایت‌های یمنی

این وبگاه یمنی همچنین مدعی شد که عبدالملک به تهران آمده است و نصب این تصاویر نشان می‌دهد که وی این روزها در تهران است (!).

همچنین وبگاه خبری «الصحافه نت» یمن، با پوشش این خبر، تصویری از یکی از بنرهایی که در تهران نصب شده است، به نمایش گذاشت.

همچنین «الیمن السعیدة» و «رصد 24» از جمله دیگر سایت‌های یمنی هستند که این خبر را بازتاب دادند.

خبرگزاری آلمان:
میلیون‌ها نفر در راهپیمایی‌های تهران و شهرستان‌ها مشارکت کردند


خبرگزاری آلمان در پوشش راهپیمایی مردم در راهپیمایی 22 نفر نوشت که میلیون‌ها نفر در این رویداد ملی مشارکت کردند.

خبرگزاری آلمان طی خبری به پوشش راهپیمایی مردم ایران به مناسبت سی وششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران پرداخت.

این خبرگزاری نوشت: ایرانی‌ها روز چهارشنبه پیروزی انقلاب در ایران را جشن گرفتند.

این خبرگزاری غربی نوشت که میلیون‌ها نفر در این راهپیمایی‌ها که در تهران و دیگر شهرها برگزار شد مشارکت کردند.

سایت لبنانی: انقلاب ایران، آغاز عصر امام خمینی است

یک پایگاه لبنانی در گزارشی از سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران نوشت این انقلاب سرآغاز عصری جدید به نام عصر خمینی است و تا پیروزی تمام مستضعفان جهان ادامه خواهد داشت.

همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران پایگاه لبنانی «سلاب نیوز» در گزارشی به این موضوع پرداخت و نوشت امام خمینی (ره) با انقلابش یک عصر جدید را پایه‌گذاری کرد.

ایستادگی قاطع امام در برابر شاه از ابتدا

در این گزارش آمده است: «زمانی که به تو تلقین می‌کنند که چه بگویی من تو را دعوت می‌کنم که کمی بیندیشی و به نصیحتم گوش دهی. رابطه بین شاه و اسرائیل چیست به حدی که مدیریت امنیت از ما می‌خواهد تعرضی به اسرائیل نداشته باشیم، آیا شاه، اسرائیلی است؟». امام خمینی (ره) با این سخنان قاطع در سخنرانی 13 خرداد 1342 خود (در مدرسه فیضیه) شاه پهلوی ایران را خطاب قرار داد و پس از آن بود که دستور بازداشت ایشان فورا (15 خرداد) صادر شد و جرقه‌های اول انقلاب زده شد.

این سایت لبنانی در ادامه نوشت: جنایات شاه علیه مردم در 15 خرداد 1342 به امید عقب راندن آنها و انتشار اخباری دروغین پیرامون توافقات بین امام و سلطنت با هدف خاموش کردن انقلاب مردم و سپس تبعید اجباری امام هیچکدام موثر واقع نشد و امام خمینی در (7 آوریل 1964) 18 فروردین 1343 آزاد می‌شود تا سخنان انقلابی خود را تکرار کند.

امام خمینی (ره) در سالروز تولد شاه ستمگر سخنرانی مشهور خود را ایراد کرد و گفت: آمریکا بدتر از انگلیس، انگلیس بدتر از آمریکا و هر یک از دیگری خبیث‌ترند. جز اینکه ما مجبوریم در مقابل این خبیث‌ها بایستیم. رئیس‌جمهور آمریکا بداند که در میان مردم ایران منفورترین است. همه مصائب ما سببش آمریکا و اسرائیل است. اسرائیل دست‌پروده آمریکاست.

ترسیم عصر جدید در جهان توسط امام خمینی (ره)

سلاب نیوز می‌افزاید: گذری سریع به سخنان امام خمینی در مقابله با شاه و نظامش این نکته را روشن می‌کند که آنچه از ازل تا کنون در این مسیر ترسیم شده «مبارزه با ظلم» است اما آیا در جهان فعلی ظلمی بزرگتر از رژیم غاصب اسرائیل وجود دارد؟

در ادامه گزارش ذکر شده است: این همان نکته‌ای است که انقلاب ایران به رهبری خمینی از آن تغذیه کرد و باعث شدامت در 22 بهمن 1353 عطر پیروزی انقلاب بر یکی از طاغوت‌های عصر را بچشد و ایران به «مرکز آزادگان» تبدیل شود.

این وبگاه خبری افزود: امام خمینی ملتش را به انزوا نکشاند بلکه بالعکس سعی کرد آنها را به ادغام با دیگر طرف‌ها اما بر پایه اصول آزادی که بر جهان تحمیل کرده بود، سوق دهد: «ما مخالف هرگونه مداخله بیگانه در تعیین سرنوشت ملت‌های دیگر در هر سطحی هستیم و امیدواریم که صلح جهانی بر پایه استقلال ملت‌ها تحقق یابد».

در پایان این گزارش تاکید شد: این رهبر تاریخی ارزش‌های انسانی را بازگرداند و به تمام کشورهای دیگر صادر کرد و به مردم نیروی داشتن نقس در امور را برگرداند و نشانه‌های یک عصر جدید را تریسیم کرد که می‌توان آن را «عصر خمینی» نامید و این عصر از انقلاب ایران آغاز شد و تا بی نهایت یعنی پیروزی تمام مستضعفان بر مستکبرین ادامه خواهد داشت.

روزنامه چینی: مردم ایران حمایت خود را از انقلاب اعلام کردند

روزنامه چینی گلوبال تایمز به پوشش اخبار راهیپمایی گسترده مردم ایران در روز بیست و دوم بهمن پرداخت. این روزنامه با اشاره به جشن سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران نوشت مردم ایران به شکل گسترده در راهیپمایی گرامیداشت این روز شرکت کردند.

بر این اساس صدها هزار نفر از مردم شهرهای بزرگ ایران با در دست داشتن پرچم های ایران و تصاویر امام خمینی و رهبر انقلاب به خیابان ها آمدند. در تهران نیز مردم با شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» حمایت خود را از انقلاب و حق دستیابی ایران به انرژی هسته ای اعلام کردند.

این روزنامه در بخش دیگری از این گزارش به سخنان روز گذشته «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران پرداخت که در آن روحانی به کشورهای غربی هشدار داد از فرصت به وجو آمده در مذاکرات هسته ای استفاده کنند.

النشره: حضور میلیونی مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن 

 پایگاه لبنانی النشره نیز با پوشش لحظه به لحظه این راهیپیمایی اعلام کرده است که میلیونها نفر از شهروندان ایرانی امروز به مناسبت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به خیابانها آمده و مطابق معمول سالهای پیش دست به راهپیمایی زدند.

این منبع همچنین با انتشار گزارشی در این خصوص اعلام کرده است که حدود 250 خبرنگار خارجی مراسم راهپیمایی امروز را در تهران که از 10 مسیر آغاز و به میدان آزادی که نماد انقلاب اسلامی ایران محسوب می شود، ختم می شود پوشش می دهند.

النشره همچنین بر حضور مقامات ارشد دولت جمهوری اسلامی ایران در مراسم امروز در میدان آزادی تاکید کرد.

یدیعوت‌آحارونوت: مردم ایران سالگرد پیروزی انقلاب را جشن گرفتند 

پوشش راهپیمایی گسترده مردم به مناسبت 22 بهمن ماه همچنان ادامه دارد و روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نیز به پوشش این رویداد پرداخت.

یدیعوت آحارونوت در گزارش خود نوشت که مردم ایران در سرتاسر این کشور روز چهارشنبه، پیروزی انقلاب اسلامی در ایران را جشن گرفتند.

شینهوا: راهپیمایان ایرانی با تصاویری از آیت‌الله خمینی و آیت‌الله خامنه‌‌ای روانه خیابان‌ها شدند 

 خبرگزاری دولتی چین‌ (شینهوا) هم در گزارشی به بازتاب حضور گسترده مردم ایران در سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پرداخته است. شینهوا در گزارش خود آورده است که صدها هزار تن از مردم ایران در شهرهای بزرگ در حالی که پرچم این کشور، پلاکارد‌هایی درباره پیروزی انقلاب اسلامی و عکس‌های رهبران پیشین و کنونی جمهوری اسلامی، آیت‌الله خمینی و آیت الله خامنه‌ای در دست داشتند روانه خیابان‌‌ها شدند.

خبرگزاری دولتی چین در ادامه نوشت:‌ مردم در تهران پایتخت ایران نیز با در دست داشتن پلاکارد‌هایی که روی آن شعارهای ضدآمریکایی و ضداسرائیلی هک شده بود از حق کشور خود از استفاده از برنامه صلح‌‌آمیز هسته‌ای حمایت کردند.

آسوشیتدپرس: مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن به تحریم‌های غرب اعتراض کردند 

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس در گزارشی تاکید کرد که تظاهرات گسترده مردم در حالی برگزاری می‌شود که دیپلمات‌های ایرانی در حال مذاکره با قدرت‌های جهانی درباره برنامه هسته‌ای خود است.

آسوشیتدپرس نوشت: در سال‌های اخیر، ایران از مراسم پیروزی انقلاب اسلامی ایران برای اعتراض به غرب به دلیل تحریم‌ها علیه این کشور بهره برده است. این خبرگزاری نوشت که دیپلمات‌ها هم اکنون در حال مذاکره درباره توافق نهایی هستند.

الجزیره انگلیسی: اظهارات روحانی پاسخی به سخنان اوباما بود

شبکه الجزیره در بازتاب مراسم سی و ششمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران به سخنان «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری ایران اشاره کرد و نوشت که رئیس‌جمهور ایران به جهان گفت که فرصت توافق هسته ای را غنیمت شمرند.

این گزارش نوشت که اظهارات روحانی ظاهراً در واکنش به اظهارات روز دوشنبه «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا بود که گفته بود: موضوع در حال حاضر این است که آیا ایران تمایل و شوق سیاسی برای رسیدن به توافق را دارد یا خیر؟».

روحانی همچنین روز سه‌شنبه اعلام کرده بود: در حال حاضر، پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است، گرچه ما هنوز از توافق نهایی فاصله داریم. وی ادامه داد: ایران گام‌های لازم را برداشته است و نوبت طرف مقابل است که فرصت را غنیمت شمرد. 

این شبکه سپس به اظهارات رئیس‌جمهور ایران در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و نوشت که روحانی به دیپلمات‌های خارجی گفت که ایران هنوز به «راه حل برد برد» در مذاکرات معتقد است.

پخش مستقیم راهپیمایی 22 بهمن از شبکه خبری «راشاتودی» روسیه

 همزمان با برپایی بیست و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، شبکه خبری «راشاتودی» به پخش مستقیم این مراسم باشکوه و سخنرانی «حسن روحانی» رئیس جمهور کشورمان پرداخت.

این شبکه خبری روسی در متن خبر خود آورده است: میلیون‌ها ایرانی سی‌وششمین سال انقلاب اسلامی را جشن گرفتند؛ انقلابی که به سلطنت رژیم پهلوی مورد حمایت آمریکا پایان داد.

رادیو ان‌بی‌سی: علی رغم مذاکرات هسته‌ای همچنان شعار مرگ بر آمریکا وجود دارد

این رسانه آمریکایی هم با مهم خواندن راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران،‌ دلخوری خود را از شعار مرگ بر آمریکا نشان داد.

رادیو ان‌بی‌سی آمریکا در گزارشی تحت عنوان «انقلاب ایران: چرا پس از دهه‌ها همچنان این موضوع مهم است»، نوشت: «در 11 فوریه ایرانی‌ها در جشن پیروزی انقلاب 1979(1357) به خیایان‌ها می‌آیند. این اتفاق(انقلاب اسلامی) نقطه عطفی برای این کشور رقم زد چرا که مردم محمدرضاشاه پهلوی پادشاه مورد حمایت آمریکا را ساقط کرده و جمهوری اسلامی به رهبری آیت‌الله روح‌الله خمینی جایگزین آن شد».

در ادامه این گزارش آمده است: «انقلاب سبب وخامت در روابط ایران با آمریکا و دیگر کشورهای غربی شد. علی رغم مذاکرات پیش رو درباره برنامه هسته‌ای ایران و کاهش موقتی تحریم‌ها، وخامت روابط همچنان امروز هم وجود دارد و شهروندان در خیابان‌ها شعار "مرگ بر آمریکا" می‌دهند».

یک پایگاه خبری «جمهوری آذربایجان»: تظاهرات گسترده ایرانی‌ها در تهران و بسیاری دیگر از شهرها

پایگاه «آذر نیوز» گزارش داد که ایرانی‌ها ضمن شرکت در تظاهرات گسترده تهران و بسیاری دیگر از شهرها به مناسبت 36 امین سالگرد پیروزی انقلاب، شعارهای مرگ بر آمریکا و اسرائیل سر دادند.

در حالی که مردم ایران از صبح امروز و در سالگرد یوم الله 22 بهمن در خیابان‌های ایران سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفته‌اند، واکنشش‌های رسانه‌های خارجی به جشن انقلاب هم شروع شده است.

پایگاه «آذرنیوز» جمهوری آذربایجان در این باره گزارش داد: «ایرانی‌ها تظاهرات انبوه خود در 36 امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 1979 را در سراسر کشور آغاز کردند.

در ادامه این گزارش آمده است: مردم در تهران و بسیاری دیگر از شهرها در خیابانها شعارهایی در حمایت از انقلاب اسلامی و نیز شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سر دادند.

در بخشی دیگری از این گزارش بر حمل پلاکاردهای تصاویر آیت‌الله خمینی رهبر فقید و بنیانگذار جمهوری اسلامی و نیز آیت‌الله خامنه‌ای رهبر کنونی ایران در دست داشتند.

هاآرتص تصویر پلاکارد «مرگ بر اسرائیل» را برای پوشش راهپیمایی 22 بهمن انتخاب کرد

روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" نیز به پوشش راهپیمایی میلیونی مردم ایران به مناسبت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران پرداخت.

این روزنامه صهیونیستی عکسی را برای گزارش خود انتخاب کرد که در آن یکی از تظاهرات کنندگان نوشته‌ای را در دست داشت که بر روی آن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل نقش بسته بود.

جروزالم‌پست: میلیون‌ها ایرانی در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به خیابان‌ها آمدند

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی به حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن پرداخت و نوشت: میلیون‌ها نفر در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران به خیابان‌ها آمدند.

جروزالم پست در ادامه گزارش خود نوشت که مردم ایران در حالی که شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر می‌دادند به سمت میدان آزادی حرکت می‌کردند.

این روزنامه صهیونیستی همچنین به صحبت‌های شخصیت‌های سیاسی ایران پرداخته و نوشته است که رهبران ایران در این راهپیمایی به غربی‌ها گفتند که گزینه‌های خود در قبال ایران را کنار بگذارند.

خبرگزاری فرانسه: مردم تصاویر رهبر ایران را در راهپیمایی در دست داشتند

خبرگزاری فرانسه هم در گزارشی با پوشش راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران نوشت که ایرانی‌ها در میدان آزادی تجمع کردند تا سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن بگیرند.

این خبرگزاری غربی نوشت که ایرانی‌ها در شهرها و روستاها در سرتاسر کشور در راهپیمایی مشارکت کردند.

خبرگزاری فرانسه نوشت: راهپیمایان تصاویر "آیت‌الله علی خامنه‌ای" رهبر ایران و "آیت‌الله روح‌الله خمینی" را در دست داشتند.

سی‌بی‌اس: راهپیمایی 22 بهمن در حالی برگزار می‌شود که مذاکرات هسته‌ای همچنان ادامه دارد

شبکه خبری "سی‌بی‌اس" آمریکا نیز در گزارشی راهپیمایی گسترده مردم ایران به مناسبت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران را پوشش داد و اعلام کرد که این تظاهرات در حالی برگزار می‌شود که مذاکرات هسته‌ای میان ایران و شش کشور ادامه دارد.

این شبکه خبری در گزارش خود که در پایگاه اینترنتی این شبکه قرار داده شده است نوشت: ایران در سال‌های اخیر از سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران برای اعتراض به غرب به دلیل تحریم‌ها علیه این کشور استفاده کرده است.

این شبکه خبری در ادامه به روند مذاکرات میان ایران و گروه 1+5 پرداخت و نوشت در حالی که مذاکرات میان دو طرف تمدید شده اما "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا معتقد است که تمدید مجدد مذاکرات مفید نیست.

 



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
نظر سنجی

نظر شما درباره وبلاگ؟

پیوندهای روزانه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ پایگاه بسیج شهدای باروق و آدرس paygahshohada.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.